ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Bilgilendirme ve İçtetkik Seminer Amacı: Kuruluş içi ve kuruluş dışı kalite sisteminin incelenmesinde kullanılacak tekniklerin irdelenmesi; iç tetkiklerin planlanması, gerçekleştirilmesi ve iç tetkik raporlarının düzenlenmesi; düzeltici faaliyetlerin tanımı, uygulanma ve takibi. Seminer İçeriği: 1. Gün 1 Kalite Olgusunun Tarihsel Gelişimi 2 Kalitenin İlkeleri 3 Kalite Yönetim Sistemi o · Kalite Yönetiminin Faydaları o · Klasik Yönetim Anlayışı ile Toplam Kalite Yönetim Anlayışının Karşılaştırılması o · Modern Kalite Geliştirme o · Taylor Yönetim Modeli ile Toplam Kalite Yönetim Modeli Arasındaki Kıyaslama o · Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Dünyada Model Olmuş Bir Ülke: Japonya o · Kalite Kontrol Çemberi Etkinlikleri Nasıl Başlatılmalı? o · Kalite Kontrol Çemberini Bir Şirkette Nasıl Kurmalı? o · Kalite Yönetim Sistemi Prensipleri 4 ISO 9000 Standartları o · ISO 9000 Standartlarının Gelişimi o · Kalite Sistem Gereklilikleri o · Eski ISO 9001:1994 Standart Maddelerine Bakış o · ISO 9001:2008 Yaklaşımı o · ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Şartları o · Belgelendirme Basamakları o · Kalite Yönetim Sistemleri Konusunda Bir Araştırma o · Kalite Yönetim Sistemi için Çatal Modeli Dönüşüm 5 Yararlanılan Kaynaklar 6 Önerilen Kaynaklar 2. Gün Kalite yönetimi Kalite yönetim sistemleri ve standart gereksinimleri ISO 9001:2015 Standart gereksinimlerinin tespiti ve uygulaması Kalite yönetim sistemi dokümantasyonu ve uygunsuzluk tespiti uygulaması İç denetim kavramı, iç denetim alanlarının seçimi İç denetimlerde insan davranışı Soru listelerinin hazırlanma ve değerlendirme uygulamaları İç denetime hazırlık, denetimin gerçekleştirilmesi, bulguların formüle edilmesi, denetimin gerçekleştirilme uygulaması Düzeltici faaliyetler ve bu faaliyetlerin tanımlanma uygulamaları İç denetçi yeterlilik sınavı SÜRE : 2 gün KİMLER KATILABİLİR? Kalite yönetim ve dokümantasyon sistemini uygulayacak ve iç kalite tetkiklerinde yer alacak personele yönelik hazırlanmıştır. Katılımcıların